Berichtje uit Koka - Reisverslag uit Koka, Ethiopië van Michel en Hilde Zevenbergen-Duns - WaarBenJij.nu Berichtje uit Koka - Reisverslag uit Koka, Ethiopië van Michel en Hilde Zevenbergen-Duns - WaarBenJij.nu

Berichtje uit Koka

Door: Michel en Hilde

Blijf op de hoogte en volg Michel en Hilde

03 Maart 2011 | Ethiopië, Koka

Lieve allemaal,

het is alweer veel te lang geleden sinds ons laatste berichtje! Stilgezeten hebben we niet maar na 1,5 jaar vallen dingen ons misschien wat minder op en Hildes schrijf talent heeft ook een zonnesteek opgelopen. Toch wat punten van de afgelopen maanden:
• In november is de veestapel uitgebreid met 1 lam, 2 kalveren en 3 minischaapjes (de laatste 3 zijn met Doriek gekocht op de plaatselijke markt)
• Kerst en oud en nieuw vieren in je hemdje en rokje blijft bijzonder!
• Gelukkig hadden we de hondjes net vast toen we twee grote (> 3 m) krokodillen aan de oever van Lake Koka zagen!
• De bosmuisjes in en rond ons huis vinden hondenvoer errug lekker
(voer opslag achter het fornuis)
• Michel (en Hilde af en toe :)) is fanatiek aan het mountainbiken (met behulp van het boek ‘’Fietsreparaties en onderhoud voor dummies’’ wordt er al beter om gegaan met die *% acacia doorns en andere @#$ * mankementen)
• Onder andere de FAO praat al over de droogte in Zuid- Ethiopië, hopelijk voorspelt het buitje van van afgelopen week hier (de eerste sinds september..) meer regen
• Een buitje betekent ook meteen weer padden in huis, lekker!
• De racistische trekjes van Witje worden in ieder geval niet erger. Op de foto Witje met haar beste vriendje Setota!
• Hilde stond afgelopen maand oog en oog met een groep sluipschutters op een verdieping van een gebouw in Addis, tijdens meetings van de African Union is het altijd gezellig in Addis….
• Spana is hard aan het werk om het leven paarden, ezels (en hun eigenaren) beter te maken. Ze geven trainingen en gratis medische zorg. De zeer besmettelijke schimmelziekte Epizootic lymphangitis is een groot probleem in Ethiopië, onderzoek naar vaccins is in volle gang en ondertussen helpen wij met financiële ondersteuning van het team om erg zieke dieren van de weg te halen en trainingen te geven
• We zijn druk bezig om naast de kippenstal een plek te maken voor varkens….jawel volgende week komen de 25 kg wegende biggen aan!

Van Michel nog wat wist u datjes:
• Wist u dat Hilde een cursus auto openbreken (pal voor de ingang van het Hilton in Addis) gekregen heeft van een van de chauffeurs omdat ze de sleutel (en telefoon) in de auto liet liggen en de deur dichtdeed…. Komt je niet bekend voor he Jan?
• Geit nu toch echt drachtig lijkt te zijn, vader wederom onbekend….
• We nooit een fototoestel mee hebben op het moment suprême: oog in oog met een cerval cat met poelepetaat in de bek, een mega visarend op 2 meter afstand, een gezinnetje wrattenzwijnen al spelend voor ons…
• We erg uitkijken naar het bezoek van Gert en Esther in april!

Liefs van Michel en Hilde

• 04 Maart 2011 - 09:11

Susanne:

Nou, "Witje" is zo te zien al een behoorlijke "Wit" geworden. En zo te zien werken jullie nog steeds aan het vullen van een ark! We hopen jullie snel weer te zien. Groetjes van Susanne.

• 06 Maart 2011 - 09:35

Kirsten En Mark:

Wat een mooie foto's zeg! Lammetje is echt super mooi!!! Die moeten jullie wel houden hoor! xxx

• 08 Maart 2011 - 07:37

Rens:

Mooie update!! en foto's!:) Veel plezier in Zambia!! ben nu nog in Kathmandu maar vertrek donderdag voor een tocht door tropsich nepal, hopelijk tijgers, neushoorns spotten en dan de bergen weer in. Van 30 naar -10!:) Veel liefs Rens

• 10 Maart 2011 - 13:25

Anne:

julllie ook hier?!

• 10 Maart 2011 - 15:17

Cilia:

Leuk om weer wat van jullie te horen, ben gisteravond dicht bij jullie in de buurt geweest maar wel hoog in de lucht. Het was heerlijk om een maand in Zambia te zijn, echt genieten!!Hier is het erg koud, kippenvel de hele dag! Hilde geniet in Zambia daar is alles groen, warm maar ook nat! Groeten aan Merlin,
    groeten voor jullie beide vanuit Epe,
    Vincent en Cilia

• 11 Maart 2011 - 14:28

Pieter Lekkerkerk:

Hoi Hilde en Marcel,

Ik kwam Hilde tegen toen ik afgelopen week ook op Genesis farm was.
    Zit zelf bij de 'buren': Syngenta. Verblijf door de weeks in het guesthouse.
    Leuk om jullie verhalen ook te lezen.
    Hilde zei dat ik maar een keer langs moest komen. Lijkt me gezellig.
    K heb alleen geen telefoonnr maar als jullie keer tijd hebben zeg je het maar ;)
    Mijn tel: 09-20878164

groeten, Pieter

• 11 Maart 2011 - 14:28

Pieter Lekkerkerk:

ow, sorry, michel is het (A)

• 16 Maart 2011 - 13:36

Tessa:

Wat jammer dat ik dit allemaal moet missen! Zeker de uitbreiding van de veestapel had ik graag mee gemaakt. Vorige week met Annemarie nog over een vrouwenweekendje gehad. Moeten we zeker dit jaar nog een keer plannen! En ik hoop echt dat ik dit jaar een weekendje Ethiopie kan doen. Zou erg gaaf zijn. Tot mails! -x-

• 31 Maart 2011 - 19:20

Matthijs:

Leuk, al die nieuwtjes. Goed om te horen dat jullie veestapel nog steeds groeit! En mooie foto's ook weer. Ik vroeg me wel of of 3 meter grote krokodillen niet ook voor mensen een beetje gevaarlijk zijn.... Doe maar voorzichtig!
    Groetjes en het allerbeste.