Happy new year en de flora en fauna van Koka - Reisverslag uit Koka, Ethiopië van Michel en Hilde Zevenbergen-Duns - WaarBenJij.nu Happy new year en de flora en fauna van Koka - Reisverslag uit Koka, Ethiopië van Michel en Hilde Zevenbergen-Duns - WaarBenJij.nu

Happy new year en de flora en fauna van Koka

Door: Michel en Hilde

Blijf op de hoogte en volg Michel en Hilde

20 September 2010 | Ethiopië, Koka

Afgelopen week (11 september) was het zover, 2002 is afgelopen en het Ethiopische Nieuwjaar werd uitgebreid gevierd.
Hoe vieren we in Ethiopië dat? Gewoon met veel, heel veel eten en drinken voor sommigen zoveel dat ze een paar dagen later nog steeds niet op het werk verschenen….). Verder hier natuurlijk ook genoeg goede voornemens, niet zozeer stoppen met roken en drinken en beginnen met afvallen maar van belang is het verkrijgen van de allernieuwste mobiel (mijn simpele Nokia kan echt niet meer volgens de sales jongens en de tuinman) en emmigreren naar Zweden, het beloofde land volgens vele jongeren (Encarta is hier een heel hippe informatie bron en volgens deze cd is het inkomen in Zweden het hoogst van Europa en is er een tekort aan vrouwen....).
Verder wat mooie plaatjes van de plantjes en dieren rondom Koka (met dank aan fotograaf Janmar met megalens) en we kunnen ons weer opmaken voor het volgende bezoek! Zaterdag komen de eerste vrienden alweer aan, we hebben er zin in!

De volgende keer dus een uitgebreid reisverslag!

Liefs,

Michel en Hilde

ps. de temperatuur weergegeven op de site klopt niet echt, het is hier zeker 10 graden warmer.....

• 20 September 2010 - 15:16

Pa En Ma:

leuke foto van hilde met heel de kudde dieren

• 20 September 2010 - 20:56

Dorieke:

Jeetje, Hilde: maak me gek! Wat een fantastisch mooie foto's en de veranda ziet er super uit. En dan nog zo'n hele kudde beesten.
    Wat waren ook alweer de voordelen van een kantoorbaan in NL??? ;)

• 21 September 2010 - 07:38

Susanne:

Tjonge, het begint een beetje op de ark van Noach te lijken daar! Gezellige boel, zo te zien.

• 21 September 2010 - 17:41

Jacko:

Jullie ook een heel gelukkig Ethiopisch Nieuwjaar... Prachtige foto`s. Gr. Jacko

• 23 September 2010 - 12:58

Tes:

Hoi!
    Ik lach me rot om de foto van Witje :) Typisch Witje, haha! Tot zaterdag!
    -x-

• 26 September 2010 - 18:12

Jaap:

Het voelt een beetje vreemd in september, maar toch gelukkig nieuwjaar!
    Ontzettend gaaf om weer foto's van de steeds groter wordende kudde te zien! Gr. Jaap