Een kleine update maar vooral foto's! - Reisverslag uit Koka, Ethiopië van Michel en Hilde Zevenbergen-Duns - WaarBenJij.nu Een kleine update maar vooral foto's! - Reisverslag uit Koka, Ethiopië van Michel en Hilde Zevenbergen-Duns - WaarBenJij.nu

Een kleine update maar vooral foto's!

Door: Michel en Hilde

Blijf op de hoogte en volg Michel en Hilde

19 Augustus 2011 | Ethiopië, Koka

Lieve allemaal,
2011 is voor ons duidelijk niet het jaar van updates schrijven op de H&M site :) maar goed hierbij toch wat leuke foto’s en opmerkelijke punten:
• Op de voerfabriek: ,,Hilde, wow you look very very good! Much better than before! I think you gained 5 or 6 kg!’’ (hoezo Ethiopiërs zijn niet direct…)
• Wij zijn druk bezig met het ‘’keep Ethiopia clean’’ beleid op onze compound toe te passen. Werkelijk alles wordt na gebruik neergegooid en op de gekste plaatsten wordt feces gedeponeerd. ..Hildes jeugd frustratie (toeristen dorp Epe met lieve labrador Freia die hield van het rollen in mensenstront… en moeder Betsy die het niet laten kon om menigeen aan te spreken op afvaldumpgedrag: ,,meneer u verliest wat’’ (man van 2 meter, piercings, tatoos en een pitbull…, goed dit laatste heb ik net verzonnen :))
• Schokkend om de beelden van de gebieden met grote honger te zien. Via het NOS en BBC worden we beter op de hoogte gehouden dan binnen Ethiopië. Al maanden geleden stegen de prijzen van levensmiddelen en (bv voer) grondstoffen door de export naar bijvoorbeeld China van belangrijke granen (en zelfs stro!), het droge seizoen maar ook omdat de overheid vaste prijzen voor bijv. olie en suiker had vastgesteld waardoor de handelaren deze producten in hun voorraad hielden> nauwelijks meer te vinden> hogere prijzen. Van droogte is bij ons trouwens geen sprake. De afgelopen dagen viel er gemiddeld 40 mm regen per nacht (in vergelijking juli was de maand in Nederland met de op vijf na hoogste regenval in 100 jaar met 140 mm in 1 maand). Hopen maar dat er heel snel wat wordt gedaan aan het al heel lang niet functionerende gezag in (vooral) Somalië!
• Red Fox staf: ,, Michel, your wife is very rich’’ al kijkend naar onze mooie kudde
• Hilde samen met sales jongens op weg naar enkele boeren: ,,you are sure you know the road? I mean is this a real road???’’ Al rijdend over een niet al te droge rivierbedding, lang leve de 4wd!
• Over minder dan 2 weken vertrekken we voor 3 weken naar de USA! Michel heeft een congres in San José (Californië) en daarvoor gaan we 2 weken rondreizen, hebben we veel zin in!
• Hilde zich wat minder verheugd op de reis naar de USA aangezien Michel nogal onrustig kan zijn tijdens de vlucht: hey Hilde, wakker worden, kijk eens door het raam wat een mooi uitzicht! Hey Hilde, wakker worden, er komt eten langs, dit mag je niet missen hoor! Hey Hilde, wakker worden, nog maar 23 uur reizen!
• Ondertussen komt Renske langs om haar verslag, de laatste loodje van haar master, in alle rust af te ronden en gaat ook Jan genieten van de vogels, natuur en natuurlijk de beesten! :)
• Michel droomt al over literglazen cola, onbeperkt spareribs (als ontbijt), steaks en garnalen eten en niet te vergeten het root beer!

• 19 Augustus 2011 - 13:22

Tobias:

Heej Hilde en Michel leuk om weer wat van jullie te horen. Leuk verhaal en prachtige foto's!!
    Veel plezier in de USA.

Groetjes,
    Tobias

• 19 Augustus 2011 - 13:35

Cilia:

Wat fijn om weer wat van jullie te horen het was zo stil op de mail!
    Wat een mooie foto's weer en wat groeien de honden.
    Wij wensen jullie een mooie reis naar de USA en Hilde blijf af en toe wakker want het kan echt de moeite zijn om af en toe naar beneden te kijken en het eten aan boord is meestal uitstekend zelfs vegetarisch.
    veel liefs Cilia

• 19 Augustus 2011 - 15:24

Adam En Klaasje:

Het lijkt wel alleen vakantie bij jullie!!
    Maar zo is het natuurlijk niet.
    Leuk dat Gert en Esther geweest zijn.
    Mooie honden hebben jullie die zullen jullie wel missen als je naar de USA bent.
    Groetjes uit Ouddorp.

• 19 Augustus 2011 - 16:19

Tessa:

Hoi Michel & Hilde,

Leuk om weer wat te lezen vanuit Ethiopie. Heb met veel plezier naar de foto's gekeken. Het zal toch ooit moeten lukken om een weekendje Ethiopie te plannen... En natuurlijk een reunie in Kenia niet te vergeten! Heel veel plezier in de US en dikke kus aan Noa en Witje. Ze zijn echt volwassen geworden zie ik op de foto's. -x-