Tour d' Ethiopia - Reisverslag uit Koka, Ethiopië van Michel en Hilde Zevenbergen-Duns - WaarBenJij.nu Tour d' Ethiopia - Reisverslag uit Koka, Ethiopië van Michel en Hilde Zevenbergen-Duns - WaarBenJij.nu

Tour d' Ethiopia

Door: Michel en Hilde

Blijf op de hoogte en volg Michel en Hilde

17 November 2010 | Ethiopië, Koka

Lieve allemaal,
na een periode van veel reizen en bezoek is het weer tijd voor een berichtje! Een 3 weken durende reis in detail beschreven leek ons een beetje teveel van het goede dus daarom wat wist- u- datje op een rij:
• We Jan erg willen bedanken voor het passen op de hondjes, kippen en rest van de beesten!
• 13 x bezoek betekent heel veel lekkers!!! Mede names de hondjes dank!
• Je bij de Libanees in Addis heerlijk kan eten (mocht je eens genoeg hebben van injera…..)
• De nijlpaarden in Lake Tana (Bahir dar) uit logeren waren
• Michel in zijn vorige leven gladiator was (leeuwenkooi bij kastelen in Gondar)
• Je tijdens een tocht in de Simien mountains (>3400 m), na uren lopen de laatste 100 meter (kaarsrecht omhoog) het beste kan sprinten> daar krijg je haar van op je ballen aldus de mannen…..
• Bepaalde stoere mannen spontaan beginnen te zingen als het richeltje iets te smal werd en de kloof iets te diep
• Het in Ethiopie heeeel koud kan zijn (vooral in een tentje in de Simien met een leeg luchtbed en kapotte slaapzak)
• Hilde een erg mooi en lief rammetje voor haar verjaardag heeft gekregen (Gijs, een somalische blackhead met vet in wangen en een megakont)
• Wandelen in de Bale Mountains met een nogal racistisch Witje (alias Geertje W.) (erg handig als je in Ethiopie woont) een hele uitdaging is
• Het maken van puree van valse bananen bladeren (enkele maanden onder de grond zorgt voor een heel lekker hapje) een uitgebreid ritueel is ( Yirgalem)
• Niet alle dames van lichte zede universitair opgeleid zijn (Awassa)
• We een erg leuke tijd hebben gehad met iedereen, bedankt!!!

Liefs,

Michel en Hilde

• 17 November 2010 - 19:29

Peter:

Ha Mich en Hilde,

Ik ben blij dat jullie ook genoten hebben van de mooie reis. Zelf geniet ik ook nog na met mooie foto's, de Ethiopische kunst aan de muur (echt tof in een lijstje) en de goede herinneringen. Op naar Azie toch? Tour du Mekong! Of moeten we volgende keer naar Canada? West-Friesland?

We moeten nog even een manier vinden om al de foto's jullie kant op te krijgen, eerst maar eens verzamelen, we hebben elkaar inmiddels ook niet meer gezien helaas.

Gegroet,
    Peter

• 17 November 2010 - 20:47

Jerre:

Oeh, fantastische waterval...

• 18 November 2010 - 10:51

Kirsten:

Was een super ervaring in Ethopie bij jullie! Tot heel binnenkort! xx

• 18 November 2010 - 11:52

Giske:

Hey

Ook wij hadden het super!
    Peter, een tip voor de foto's: yousendit.com
    Kan je veel meer mee versturen dan via de mail en cd's breken onderweg weten wij inmiddels uit ervaring.

• 20 November 2010 - 20:27

Rens:

H&M! wat een supermooie pics! zie je heel snel hilde:D